Waarom een kwaliteitslabel?
Er zijn bedrijven die een kwaliteitslabel behalen “omdat het moet”. Soms is het een verplichtingen die wordt opgelegd door de overheid of door een internationale groep. Anderen vinden het dan weer noodzakelijk omdat zo een label een zekere uitstraling geeft. De motivatie voor opleidingscentrum De Nestor om vandaag hard te werken om het kwaliteitslabel te behalen en te behouden is meer intrinsiek. Werken volgens de normen opgelegd in zo een kwaliteitslabel zorgt ervoor dat de dienstverlening naar een hoger niveau wordt getild.
Wanneer de richtlijnen uit het kwaliteitshandboek gebruikt worden als dagelijks werkinstrument heeft dit zijn weerslag op de werking van de organisatie op alle niveaus. Dit zorgt ervoor dat de kwaliteit gedragen wordt door alle medewerkers.
Qfor
Qfor is een kwaliteitslabel dat speciaal ontworpen werd voor organisaties actief in de learning- en consultingmarkt. Dankzij Qfor kunnen erkende organisaties:
- Hun klantentevredenheid, interne werking en kwaliteitsbeleid bijsturen en optimaliseren
- Hun dienstverlening beter afstemmen op de bedrijfsnoden van hun (potentiële) klanten
- Hun positie en reputatie op de markt versterken en hun klantentevredenheid verhogen
- Toegang krijgen tot verschillende subsidiesystemen en voordelen bij sectoren.
Opleidingscentrum behaalde in 2016 voor de derde maal sinds haar oprichting het Qfor kwaliteitslabel.